Így építsd ki az ingyenes e-book , mint csalianyag letöltési folyamatát!

Ahhoz, hogy a célcsoportodat minél közvetlenebbül és minél hatákonyabban érd el, szükséged lesz a vállalkozásodban egy stabil e-mail listára. Ne ijedj meg, nem olyan nagy feladat, ha pontosan tudod, hogy milyen eszközöket használj és azokat hogyan állítsd be. Ebben a kérdésben szeretnék most neked segítséget nyújtani.
A következő eszközökre lesz szükséged:
Canva: az e-book összeállításához
Google Drive, vagy a saját honlapod médiatára: az e-book feltöltéséhez, ahonnan a későbbiekben elő lehet hívni
Mailerlite hírlevelező rendszer: itt hozod létre a feliratkozói csoportot, az űrlapot és az automatizmust
WordPress honlapod: itt készül a landoló oldal, amibe beépíted a formot
Természetesen ezek a rendszerek csak javaslatok.Az e-bookot bármilyen rendszerrel készítheted, a hírleveleződ bármelyik lehet és talán még saját honlapra sem lenne szükséged a landinghez, de mégis sokkal elegánsabb megoldás bárminél!
1. E-book elkészítése és tárolása
Az e-bookod legyen értékes és releváns a célközönséged számára. Javaslom, hogy PDF formátumban készítsd, mivel ez kompatibilis a legtöbb eszközzel. Valamint Canvában tudsz benne elhelyezni kattintható linkeket is!
Helyezd el az e-bookot egy letöltési linkkel, amit a feliratkozók kapnak. Ehhez használhatsz Google Drive-ot, Dropbox-ot vagy a saját tárhelyedet. Az a fontos, hogy ismerd a fájlra mutató hivatkozásod, mert innen fogják letölteni a feliratkozók!
2. Landoló oldal és köszönő oldal elkészítése
Landing pagenek mindig egyetlenegy célja van! Jelen esetben az, hogy a látogatókat feliratkoztasd az e-book letöltéséhez. A feliratkoztató landingnek nem szükséges túl hosszúnak lennie, mert a feliratkozó valószínűleg még semmit nem tud rólad, egyszerűen csak információt szeretne, amit az ingyenes anyagodtól remél.
Ezért csak röviden ismertesd, miért értékes az e-book, mutasd meg az előnyeit, és told elé az űrlapot, amelyen keresztül kérheti az anyagot. Hívd őt az azonnali cselekvésre ütős, meggyőző mondatokkal.
A landoló oldaladat a WordPress honlapodon egy új oldal létrehozásával tudod megtenni. Fontos, hogy ne legyen fejléce és lábléce, és lehetőleg semmilyen kifelé mutató link!
A köszönőoldalról pedig a következő szakaszban fogok beszélni, de azt is itt kell elkészítened a WordPress honlapodon.
Később visszatérünk még a landingre. Most inkább nézzük meg, honnan lesz nekünk űrlapunk, és hogyan lesznek feliratkozóink!?
Tennivalók a Mailerlite fiókodban
Ha már ismerős számodra a Mailerlite, akkor mindent érteni fogsz, ha esetleg nem vagy gyakorlott felhasználó, akkor ajánlom Halász Dóri Mailerlite tanfolyamát. Ha valaki, ő fog tudni neked segíteni!
Kezdheted a Mailerlite ingyenes verziójával a munkát, amely limitált funkciókat kínál, de 1000 feliratkozóig, korlátozott automatizációs lehetőséggel tökéletesen működik. Egyelőre bőven megfelel!
- Hozz létre egy új feliratkozói listát (Subscriber Group), ahová azok kerülnek, akik az e-book letöltésére jelentkeznek. Ez a csoport képezi majd a célzott kampányaid alapját a későbbiek során.
- Ezután a Formok menüpontból válaszd az „Embedded Form” lehetőséget.
Szerkeszd meg az űrlapot: add meg, milyen adatokat szeretnél begyűjteni (pl. név és e-mail cím).
A Mailerlite vizuális szerkesztőjében egyszerűen testreszabhatod az űrlap kinézetét (színek, gombok, szövegek).
Győződj meg róla, hogy a feliratkozóid hozzájárulnak az adatkezeléshez, pl. pipálós négyzet használatával a hírlevélre való feliratkozáshoz. - A form létrehozása során beállíthatod, hogy kitöltés után milyen köszönő oldalra navigáljon a gomb: Itt megköszönheted, hogy feliratkozott, tájékoztathatod a további lépésekről, esetleg ajánlhatsz a figyelmébe valami olcsóbb, de már nem ingyenes anyagot is. Akár egy szolgáltatásodat, egy kurzust, tanácsadást, vagy tudásanyagot.
A Mailerlite és a WordPress honlap összekötése
Az elkészült formot többféle módon tudod beilleszteni a honlapod landing oldalára. Én html formátumban “Kód” modullal szoktam beillszteni. A Diviben ez a legegyszerűbb megoldás. Egyszerűen a Mailerlite formnál kimásolod a html kódot, a kód modulban pedig ctrl+V segítségével beilleszted.
Teszteld le! Töltsd ki az űrlapot, és nézd meg a Mailerlite fiókodban, hogy bekerült-e az e-mail címed abba a csoportba, amelyet erre a célra hoztál létre, és amelyet megadtál a form létrehozása során.
Mailerlite automatizmus kialakítása
Az automatizáció arra képes, hogy a form kitöltésével és beküldésével egyidőben be kell iduljon az automatikus e-mail küldés. Meg kell admod egy úgynevezett triggert, amely ez esetben a form kitöltése. Ezt ott az automatizmusban ki tudod választani pontosan. Erre a triggerre kell beállítanod egy email kiküldését. Az e-mail tartalmazza az ígéretet, például „Köszönjük, hogy feliratkoztál! Itt a letöltési link az e-bookhoz.” Ebben az e-mailben kell megadni feltöltött e-book linkjét! Így a feliratkozó a kapott e-mailben csak egyet kattint és máris megnyitja neki a rendszer az e-bookot, amit le tud tölteni a saját gépére.
Az e-book eljuttatása a közönséghez
Ahhoz, hogy ne a drive-on, vagy a tárhelyedn porosodjon az elkészuült anyagod, elég erős promót kell nyomnod. Először kezdd azzal, hogy elkezdesz róla egyre többször, egyre változatosabb formákban posztolni a közösségi felületeken. A posztokhoz, később a fizetett hirdetésekhez mindig a landoló oldal linkjét add meg, amelybe beépítetted a feliratkozó űrlapot! Csak úgy tudsz feliratkozókat gyűjteni, ha megadják az e-mail címüket, cserébe te pedig oda küldöd nekik az ingyenes e-book linkjét!


Varju Ildikó
webdesigner, oktató
Ugye nem is bonyolult!
Ha segítségre van szükséged, tudod, hogy hol találsz!