Így építsd ki az ingyenes e-book , mint csalianyag letöltési folyamatát!

Hogyan legyen egyszerűen saját honlpod kezdő vállalkozóként

Ahhoz, hogy a célcsoportodat minél közvetlenebbül és minél hatákonyabban érd el, szükséged lesz a vállalkozásodban egy stabil e-mail listára. Ne ijedj meg, nem olyan nagy feladat, ha pontosan tudod, hogy milyen eszközöket használj és azokat hogyan állítsd be. Ebben a kérdésben szeretnék most neked segítséget nyújtani. 

A következő eszközökre lesz szükséged:

Canva: az e-book összeállításához

Google Drive, vagy a saját honlapod médiatára: az e-book feltöltéséhez, ahonnan a későbbiekben elő lehet hívni

Mailerlite hírlevelező rendszer: itt hozod létre a feliratkozói csoportot, az űrlapot és az automatizmust

WordPress honlapod: itt készül a landoló oldal, amibe beépíted a formot

Természetesen ezek a rendszerek csak javaslatok.Az e-bookot bármilyen rendszerrel készítheted, a hírleveleződ bármelyik lehet és talán még saját honlapra sem lenne szükséged a landinghez, de mégis sokkal elegánsabb megoldás bárminél! 

 

1. E-book elkészítése és tárolása

 Az e-bookod legyen értékes és releváns a célközönséged számára. Javaslom, hogy  PDF formátumban készítsd, mivel ez kompatibilis a legtöbb eszközzel. Valamint Canvában tudsz benne elhelyezni kattintható linkeket is!
Helyezd el az e-bookot egy letöltési linkkel, amit a feliratkozók kapnak. Ehhez használhatsz Google Drive-ot, Dropbox-ot vagy a saját tárhelyedet. Az a fontos, hogy ismerd a fájlra mutató hivatkozásod, mert innen fogják letölteni a feliratkozók! 

2. Landoló oldal és köszönő oldal elkészítése

Landing pagenek mindig egyetlenegy célja van! Jelen esetben az, hogy a látogatókat feliratkoztasd az e-book letöltéséhez. A feliratkoztató landingnek nem szükséges túl hosszúnak lennie, mert a feliratkozó valószínűleg még semmit nem tud rólad, egyszerűen csak információt szeretne, amit az ingyenes anyagodtól remél.
Ezért csak röviden ismertesd, miért értékes az e-book, mutasd meg az előnyeit, és told elé az űrlapot, amelyen keresztül kérheti az anyagot. Hívd őt az azonnali cselekvésre ütős, meggyőző mondatokkal.

A landoló oldaladat a WordPress honlapodon egy új oldal létrehozásával tudod megtenni. Fontos, hogy ne legyen fejléce és lábléce, és lehetőleg semmilyen kifelé mutató link!

A köszönőoldalról pedig a következő szakaszban fogok beszélni, de azt is itt kell elkészítened a WordPress honlapodon.

Később visszatérünk még a landingre. Most inkább nézzük meg, honnan lesz nekünk űrlapunk, és hogyan lesznek feliratkozóink!?

Tennivalók a Mailerlite fiókodban

Ha már ismerős számodra a Mailerlite, akkor mindent érteni fogsz, ha esetleg nem vagy gyakorlott felhasználó, akkor ajánlom Halász Dóri Mailerlite tanfolyamát. Ha valaki, ő fog tudni neked segíteni!

Kezdheted a Mailerlite ingyenes verziójával a munkát, amely limitált funkciókat kínál, de 1000 feliratkozóig, korlátozott automatizációs lehetőséggel tökéletesen működik. Egyelőre bőven megfelel!

 

  • Hozz létre egy új feliratkozói listát (Subscriber Group), ahová azok kerülnek, akik az e-book letöltésére jelentkeznek. Ez a csoport képezi majd a célzott kampányaid alapját a későbbiek során.
  • Ezután a Formok menüpontból válaszd az „Embedded Form” lehetőséget.
    Szerkeszd meg az űrlapot: add meg, milyen adatokat szeretnél begyűjteni (pl. név és e-mail cím).
    A Mailerlite vizuális szerkesztőjében egyszerűen testreszabhatod az űrlap kinézetét (színek, gombok, szövegek).
    Győződj meg róla, hogy a feliratkozóid hozzájárulnak az adatkezeléshez, pl. pipálós négyzet használatával a hírlevélre való feliratkozáshoz.
  • A form létrehozása során beállíthatod, hogy kitöltés után milyen köszönő oldalra navigáljon a gomb: Itt megköszönheted, hogy feliratkozott, tájékoztathatod a további lépésekről, esetleg ajánlhatsz a figyelmébe valami olcsóbb, de már nem ingyenes anyagot is. Akár egy szolgáltatásodat, egy kurzust, tanácsadást, vagy tudásanyagot.

A Mailerlite és a WordPress honlap összekötése

Az elkészült formot többféle módon tudod beilleszteni a honlapod landing oldalára. Én html formátumban “Kód” modullal szoktam beillszteni. A Diviben ez a legegyszerűbb megoldás. Egyszerűen a Mailerlite formnál kimásolod a html kódot, a kód modulban pedig ctrl+V segítségével beilleszted.

Teszteld le! Töltsd ki az űrlapot, és nézd meg a Mailerlite fiókodban, hogy bekerült-e az e-mail címed abba a csoportba, amelyet erre a célra hoztál létre, és amelyet megadtál a form létrehozása során.

Mailerlite automatizmus kialakítása

Az automatizáció arra képes, hogy a form kitöltésével és beküldésével egyidőben be kell iduljon az automatikus e-mail küldés. Meg kell admod egy úgynevezett triggert, amely ez esetben a form kitöltése. Ezt ott az automatizmusban ki tudod választani pontosan. Erre a triggerre kell beállítanod egy email kiküldését. Az e-mail tartalmazza az ígéretet, például „Köszönjük, hogy feliratkoztál! Itt a letöltési link az e-bookhoz.” Ebben az e-mailben kell megadni  feltöltött e-book linkjét! Így a feliratkozó a kapott e-mailben csak egyet kattint és máris megnyitja neki a rendszer az e-bookot, amit le tud tölteni a saját gépére.

Az e-book eljuttatása a közönséghez

Ahhoz, hogy ne a drive-on, vagy a tárhelyedn porosodjon az elkészuült anyagod, elég erős promót kell nyomnod. Először kezdd azzal, hogy elkezdesz róla egyre többször, egyre változatosabb formákban posztolni a közösségi felületeken. A posztokhoz, később a fizetett hirdetésekhez mindig a landoló oldal linkjét add meg, amelybe beépítetted a feliratkozó űrlapot! Csak úgy tudsz feliratkozókat gyűjteni, ha megadják az e-mail címüket, cserébe te pedig oda küldöd nekik az ingyenes e-book linkjét! 

ingyenes e-book csalianyag folyamatábra

Varju Ildikó

webdesigner, oktató

Ugye nem is bonyolult! 

Ha segítségre van szükséged, tudod, hogy hol találsz!