
Így készülj egy sikeres branding fotózásra!
Mire jó a branding fotózás?
Az emberek gyakran a vizuális élmény alapján alkotnak első benyomást egy vállalkozásról. A magas minőségű képek hozzásegítenek ahhoz, hogy a honlapod profi benyomást keltsen. És ki ne szeretne profi kinézetet?
A branding fotózás segítségével a vállalkozás márkája kerül kifejezésre a képeken. Olyan vizuális elemek segítségével mutatkozhatsz be, amelyek a márkád egyedi stílusát, értékeit és üzeneteit közvetítik.
A branding fotók által minden platformon egységes vizuális megjelenést mutathatsz. Ez növeli a hitelességedet, és segíti a célközönséget, hogy könnyebben azonosítsa a márkádat.
Ha vállalkozónőként úgy döntesz, hogy profi fotókon is megmutatod magad, a követők és ügyfelek könnyebben kapcsolódhatnak hozzád. A fotókon keresztül adott személyes jelenléted növeli az elkötelezettséget és a bizalmat.
Egy branding fotózás óriási hatással lehet a személyes és üzleti életedre nézve is. Ez nem csupán egy képsorozat elkészítéséről szól, hanem a márkád vizuális megjelenítéséről.
Mire számíts a fotózás előtt?
A képek pozitív hatással lesznek a vállalkozásodra
Valószínűleg pontosan tudod, hogy a képek pozitív hatással lesznek a vállalkozásodra. Ez roppant motiváló érzés. Egy branding fotózás mérföldkő a vállalkozás fejlődésében.
Sok nő nem érzi magát komfortosan a kamera előtt, különösen, ha nem gyakorlott ebben. Az öltözködés, smink és helyszín kiválasztása is nyomást gyakorolhatnak rád, hiszen minden részletnek harmonizálnia kell.
Az alapos tervezés és előkészületek – például a ruhák, a helyszín és a kiegészítők kiválasztása – segíthetnek abban, hogy magabiztosabbnak érezd magad. Ha ebben egy szakértő fotós vagy egy stílustanácsadó is segít, óriási segítség lehet.
Az én fotóimat Nánási Györgyi készítette. Ha valaki, hát Györgyi az, akinek rendkívül kifinomult stílusérzéke van, segítőkész, és vidám hangulatot teremt. Ettől teljesen le tudod vetkőzni a kezdeti lámpalázadat. Györgyinél számíthatsz arra is, hogy előre egyeztetni fogjátok a fotózás apró részleteit, így nyugodtabban készülhetsz rá.
Mi fog történni fotózás közben?
A kamera előtti szereplés eleinte kényelmetlen lehet. Ahogy halad a fotózás, egyre jobban belazulhatsz, főleg, ha Györgyit kérted fel a feladatra!
A jó fotós segít abban, hogy természetesen mozogj, és biztonságban érezd magad. Pozitív visszajelzéseket ad és iránymutatása segítségével a feszültséged egyre inkább oldódik, és élvezetessé válik a fotózás. Amikor ráéreztek a legjobb szögekre, pózokra és megvilágításra, magabiztosnak és önazonosnak érzed majd magad.
Ez az élmény egyébként arra is kiváló, hogy megerősítse az önbizalmad!
Így érzed majd magad a fotózás után
A fotózás után valószínűleg türelmetlenül és kíváncsian várod a végeredményt. Különösen izgalmas ez az időszak, ha az eredménytől azt várod, hogy pozitívan befolyásolja majd a marketingtevékenységedet és a márkakommunikációdat. Az elkészült sorozat megpillantásakor elégedett és büszke leszel, hiszen egy igazi üzletasszony néz rád majd a képekről.
Az elkészült képek gyakran túlszárnyalják az elvárásainkat. Így azokat büszkén használod majd a weboldalon, közösségi médiában, hírlevelekben és egyéb kommunikációs csatornákon. A sikeres branding fotózás után önbizalommal telve tekintesz majd a márkádra. A jól sikerült fotók vizuálisan kifejezik azt az értéket és üzenetet, amit képviselsz, így nagyobb lendülettel léphetsz előre.
Mielőtt bármilyen előkészületet tennél, fontos átgondolni:




Gondold át, hogy a márkád stílusa barátságos, szakmai vagy épp kreatív arculatot szeretne képviselni.
Fontos, hogy a képek vizuálisan vonzóak legyenek a célpiacod számára. Egy kezdő vállalkozónőnek például érdemes elérhetőnek és megbízhatónak tűnnie a képeken.
Válassz olyan ruhákat, amelyekben jól érzed magad, és amelyek illenek a személyiségedhez és a márkádhoz. Ha nem érzed magad komfortosan, ez meglátszik a képeken is.
Olyan színeket válassz, amelyek harmonizálnak a márkád arculatával. Ha a márkád pasztellszíneket használ, az öltözéked is lehet világosabb és lágyabb tónusú. Ha inkább dinamikus, erőteljes, akkor választhatsz élénk színeket, de a neutrális színek is elegánsak lehetnek.
Készülj 2-3 különböző stílusú öltözékkel. Ez lehet egy üzletiesebb szett, egy lazább, hétköznapi öltözék, és akár egy kreatívabb megjelenés is. Így többféle fotót készíthettek, amit különböző platformokon tudsz majd használni.
Olyan kiegészítőket használj, amelyek kiegészítik az öltözéked, de nem vonják el a figyelmet rólad. Túl sok ékszer vagy harsány kiegészítő helyett válassz finom, elegáns darabokat.
A ruháidnak és kiegészítőidnek harmonizálniuk kell a helyszínnel, a fotózási környezettel és a branding stílusával. Gondolj a textúrákra, mintákra és anyagokra is, hogy minden összhangban legyen.
A branding fotózás célja, hogy önmagadat mutasd meg, ezért a sminknek természetesnek és frissnek kell lennie. Válassz olyan sminket, amely kiemeli az erősségeidet, de nem viszi túlzásba.
Olyan frizurát válassz, amely tartós, és illik a fotózás stílusához. Menj el fodrászhoz, de ne most változtasd meg az egész megjelenésedet. Kérd a szokásos és kényelmes frizurádat.
Készülj fel úgy, hogy előtte eleget pihensz, és gondoskodsz a bőröd megfelelő hidratálásáról. A friss bőr és a kipihent megjelenés a képeken is látható lesz.
Ha nem vagy hozzászokva a kamera előtti szerepléshez, gyakorolj pózokat a tükör előtt. Figyelj a testtartásodra és az arckifejezéseidre, így természetesebbnek fogod érezni magad a fotózás során.
Válassz olyan helyszínt, amely illeszkedik a márkádhoz. Ez lehet egy stúdió, egy külső helyszín, vagy akár az irodád. Ha lehetséges, beszéld meg előre a fotóssal a helyszínt, és nézzétek át együtt a lehetőségeket.
Fontos, hogy előre egyeztesd a fotóssal a céljaidat. Mutass neki példákat, hogy milyen stílusú képeket szeretnél.
Mit vigyél magaddal?
- Ha több öltözéket hozol, akkor változatosabb képeket tudtok készíteni, amelyek különböző platformokra használhatók fel.
- Jó, ha kéznél van sminkjavító vagy hajfixáló termék, hogy a fotózás során bármikor felfrissíthesd a megjelenésed.
- Egy hosszabb fotózás alatt fontos, hogy hidratált maradj, és legyen nálad valami könnyű harapnivaló, hogy fenntartsd az energiádat.
Hol és hogyan használhatók fel az elkészült képek?
Weboldal: A főoldalon, az “Rólunk” vagy “Kapcsolat” oldalon, illetve a termék- vagy szolgáltatásbemutató oldalakon használt személyes fotóid növelik az ügyfeleid elköteleződését.
Közösségi média: Branding fotók segítségével egy személyesebb, hitelesebb kapcsolatot alakíthatsz ki a követőiddel. Egy fotózás képi anyagát rendszeresen fel lehet használni Instagramon, Facebookon vagy LinkedInen.
Hírlevelek: A vizuálisan vonzó hírlevelek sokkal jobban teljesítenek. A branding fotózásból választott egy-egy jól elhelyezett kép növeli az elköteleződést.
Sajtómegjelenések és interjúk: Ha sajtóban vagy interjúkban jelensz meg, a branding fotók segítenek profi és hiteles képet mutatni rólad.
Hirdetések: A fotókat akár fizetett hirdetésekben is felhasználhatod, hogy személyes és márkaközpontú kampányokat futtass.

A branding fotózásra való felkészülés kulcsfontosságú, ha azt szeretnéd, hogy a képek valóban profi megjelenést tükrözzenek, és a vállalkozásod márkaüzenetét erősítsék.
Ha tudatosan választod ki a ruhákat, figyelsz a részletekre és jól kommunikálsz a fotóssal, a képek hitelesen és profi módon fogják tükrözni a márkádat.
A lényeg, hogy komfortosan érezd magad, hiszen az önazonosság az, ami igazán átjön a képeken.
Az elkészült fotók segítségével pedig máris nekiláthatsz a saját weboldalad elkészítésének, amihez egyszerűen csak be kell iratkoznod valamelyik Clickand kurzusra itt:
Varju Ildikó
webdesigner, oktató